Snel afvallen buik: 5 ultieme tips

Snel afvallen buik: veel mensen willen het, maar zeer weinig mensen lukt het ook echt.Tegen de zomer worden onze rollen op de buik weer duidelijk. Zodra het warm wordt, kunnen we het niet langer verbergen onder dikke truien en jasjes. Veel vrouwen en mannen willen snel afvallen buik. Door het verlies van buikvet ontstaat niet alleen een slanke taille: wie buikvet verliest, doet zijn gezondheid een grote gunst. Minder taille-omtrek vermindert het risico op hoge bloeddruk, gewrichtsproblemen, kanker, of een hartaanval. Belangrijke redenen om af te vallen op de buik. Maar hoe verlies je buikvet? 

Het goede nieuws is: een cash dieet is niet nodig. Je hoeft ook geen intensieve sporten te beoefenen. We geven je de beste tips en trucs over hoe snel afvallen buik door een verandering van het dieet en regelmatige lichaamsbeweging.

Kies het juiste afvallen buik dieet

Velen mensen denken dat als ze van hun buikvet af willen, ze een radicaal dieet moeten volgen. Helaas is zo’n dieet zelden succesvol en meestal maar voor een korte duur. Degenen die zichzelf zwaar uithongeren, zullen des te meer aankomen na het dieet. Dit fenomeen staat ook bekend als het jojo-effect.

Het lichaam “denkt” dat het een hongersnood heeft overleefd en moet zich nu wapenen tegen een nieuwe hongersnood door meer vet op te slaan. Dit fenomeen zit al sinds mensenheugenis in ons. Toen voedsel niet altijd en overal beschikbaar was, was het logisch.

Een radicaal dieet leidt ook tot een enorm waterverlies en vermindering van de spiermassa. Het is daarom beter voor het lichaam om de voedingsgewoonten aan te passen. We laten je zien hoe afvallen buikvet wel mogelijk is. Daarbij is de basis voor een gezond gewicht gezonde voeding.

Laag koolhydraatrijk voedsel

Koolhydraten zijn op zichzelf niet slecht. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt in gebakken producten, pasta of rijst en leveren snelle energie in het dagelijks leven. Voedingsdeskundigen waarschuwen daarom tegen het demoniseren van koolhydraten in het algemeen. Als je echter overdag te veel eet, is het moeilijk om buikvet te verliezen.

Probeer daarom meer eiwitrijke voeding te eten. Bij veel mensen met overgewicht is namelijk de balans tussen de energiebronnen scheef gegroeid. Meestal eten we te veel koolhydraten en te weinig eiwitten.

Atkins dieet

Er is niet één koolhydraatarm dieet. Waarschijnlijk is de beroemdste het Atkins dieet uit de VS. Dit zorgt ervoor dat mensen die willen afvallen zich grotendeels onthouden van koolhydraten en in plaats daarvan veel eiwitten eten. Het Atkins-dieet wordt als radicaal beschouwd en is niet onomstreden.

Vertegenwoordigers van andere diëten adviseren voor afvallen buik geen verbod op koolhydraten maar een vermindering van koolhydraatrijk voedsel, vooral ’s avonds. Overtollige koolhydraten, die niet worden gebruikt voor onmiddellijke energie, zet het lichaam om in vetten.

Waarom is dat? Het consumeren van koolhydraten verhoogt de bloedsuikerspiegel. Dit remt buikvet afvallen. Degenen die ’s avonds weinig of geen koolhydraten eten, hebben een lagere bloedsuikerspiegel. Het lichaam kan makkelijker vet verbranden.

Afvallen met shakes is ook gebaseerd op minder koolhydraten en meer eiwitten. Wil je op een eenvoudige en snelle manier afvallen dan is afvallen met shakes wellicht wel iets voor jou.

Low-calorie voedsel

Degenen die effectief op de buik willen afvallen, moeten slechts zoveel calorieën per dag eten als ze de hele dag door kunnen verbranden. Er zijn veel websites waar je je persoonlijke caloriebehoeften kunt berekenen. De caloriebehoefte is afhankelijk van vele factoren: leeftijd, geslacht, beroep en vrijetijdsgedrag.

Begin de dag gezond

Zorg dat je het ontbijt niet overslaat. Begin de dag met een gezond ontbijt. Het maakt veel verschil welke voeding iemand als ontbijt gebruikt. Eet je een boterham met hagelslag of een bakje kwark met noten en stukjes fruit. Probeer het eens uit en merk het verschil. Vind hier talrijke tips om de dag gezond te beginnen.

Uit het onderzoek blijk afvallen met diëten effectief is. Het maakt daarbij overigens niet zoveel uit wat voor soort dieet iemand volgt. Zolang de calorie-inname maar beperkt was (bron). Meestal is het advies wel om crashdiëten te vermijden vanwege het mogelijke jojo-effect. Pas ook op met koolhydraten.

Ga voor de juiste training

Naast een uitgebalanceerd dieet, kun je er niet omheen om regelmatig te bewegen. Alleen dan kun je effectief calorieën verbranden en afvallen buikvet. Natuurlijk verbruikt het lichaam ook calorieën tijdens de slaap, maar dat is niet voldoende voor buikvet afvallen. Maar je hoeft niet meteen een marathon te lopen om slanker te worden. De sleutel ligt in het opbouwen van spieren en het vergroten van de algehele conditie. Hoe meer spieren worden getraind, hoe meer calorieën het lichaam gewoon in rust gebruikt.

Buikspieroefeningen: de klassiekers

Je kunt gemakkelijk buikspieroefeningen doen thuis en zonder apparatuur. Klassieke oefeningen omvatten sit-ups en crunches, met sit-ups die geavanceerder zijn en crunches die meer geschikt zijn voor beginners:

Tussendoor beweging

Als het niet mogelijk is om tussendoor tijd te reserveren voor een training, neem dan zoveel mogelijk lichaamsbeweging op in het dagelijks leven. Dit begint met tanden poetsen: terwijl je bij de gootsteen staat, kun je je voeten op en neer wiegen, wat de kuitspieren versterkt. Ga ook eens met de fiets naar het werk.

Je kunt zelfs de wachttijd bij de bushalte gebruiken voor buiktraining. Zet je benen een beetje uit elkaar. Trek vervolgens de buikspieren voorzichtig aan. Blijf ademen. Houd de spanning een paar seconden vast en laat los. Je kunt deze oefening herhalen tot de bus of trein arriveert.

Hoe beter je bent getraind (meer spiermassa), hoe meer calorieën je lichaam in rust verbrandt.

Verminder stress en ontspan

Als je last hebt van stress, zal dit je hele lichaam beïnvloeden. Cortisol wordt vrijgegeven, zorgt voor waterretentie en remt gewichtsverlies. Als je ondanks sport- en dieetveranderingen niet afvalt, kan dit te wijten zijn aan verhoogde stress.

Voor een gezond lichaam en afvallen buik is het belangrijk om regelmatig te ontspannen. Vooral de buik is gevoelig voor stress, we merken dit bijvoorbeeld ook stress-gerelateerde spijsverteringsproblemen op.

Stress heeft niet alleen een negatieve invloed op de psyche, het remt ook vetverlies.

Zorg voor voldoende (nacht)rust

Om af te vallen rondom de buik, moet je niet alleen je dieet- en bewegingspatroon in de gaten houden. Zelfs de juiste hoeveelheid slaap heeft een grote invloed op gewichtsverlies. Als je moe bent, kan je lichaam niet optimaal werken omdat het de regeneratiefase nodig heeft tijdens de slaap.

Bovendien voel je je meer hongerig en eet je steeds vaker als je niet genoeg geslapen hebt. Bovendien verbrand lichaam minder energie.

De juiste dosis slaap is belangrijk voor je lichaam om effectief energie te verbranden.

Vermijd alcohol

Alcohol heeft een sterk effect op het lichaam, de meesten weten dat uit eigen ervaring. Zodra we alcohol drinken, is het lichaam bezig het af te breken. Bovendien wordt het de enige energiebron omdat het lichaam de energie niet in de alcohol kan opslaan, maar het alleen onmiddellijk kan gebruiken.

Dit vermindert het gebruik van eiwitten en koolhydraten, vetten worden zelfs niet verbrand. Alcohol bevat bevat ook nogal wat calorieën die aan het lichaam worden toegediend. Een halve liter droge witte wijn heeft 350 calorieën!

Alcohol heeft niet alleen veel calorieën, het vertraagt ​​ook je gewichtsverlies.

 

Heb jij ernstig overgewicht en lukt niets om af te vallen. Wellicht is Xenical dan de oplossing voor jou. Lees hier het artikel over afvallen met Xenical.

Geef een reactie